Afgelopen maanden en toekomst plannen - Reisverslag uit Takoradi, Ghana van Michaela ytsma - WaarBenJij.nu Afgelopen maanden en toekomst plannen - Reisverslag uit Takoradi, Ghana van Michaela ytsma - WaarBenJij.nu

Afgelopen maanden en toekomst plannen

Blijf op de hoogte en volg Michaela

13 December 2013 | Ghana, Takoradi

Dag lieve mensen

Een teken van leven van mij.

De afgelopen maanden zijn maanden van herstel geweest. De heftige tijd in Ghana met alle heftige omstandigheden, van armoede, pijn en onrecht gingen niet gewoon aan me voorbij. En natuurlijk het werken in een organisatie die niet functioneerde zoals gebruikelijk, en met veel pijn en teleurstelling verlaten heb. De kids die ik daarom niet meer mocht opvangen was daarin nog het aller pijnlijkst. En daarna het snelle vertrek uit Ghana zonder afscheid te nemen. Denkend na een maand terug te keren naar Ghana, maar het liep heel anders dan verwacht.

Nu 6 maanden later ben ik nog hier in Nederland. Dit omdat ik sterk ervoer dat ik tijd nodig had om te verwerken en omdat ik heel duidelijk van God ontving dat het een tijd van wachten was. Wachten op nieuwe motivatie, plannen en mensen die mee gaan naar Ghana. Ik wist heel duidelijk dat het niet een goed idee zou zijn om alleen terug te keren. En daar was ik een aantal maanden zeker nog niet klaar voor.

De eerste weken/maanden waren toch een tijd van veel praten en tranen met familie, vrienden en mensen die in gebed veel bi mij betrokken zijn.
Het niet begrijpen en niet weten hoe verder te moeten, waren niet makkelijke momenten, maar in alles wist ik dat God de leiding had en er in was.

In de zomer ben ik samen met een vriendin 6 weken in Israël geweest.
Het land van onze grote Koning. Heerlijk ontspannen in het land waar ik me als een vis in het water voel. Het was een tijd van genieten en verder kijken dan alleen de dingen in Ghana. Het heeft me heel goed gedaan.

Bij terugkomst liet God zo zien dat Hij voorziet in alles.

Lukas 12: 22-26
"Hij zei tegen zijn leerlingen: 'Om deze reden zeg ik tegen jullie: maak je geen zorgen over jezelf en over wat je zult eten, noch over je lichaam en over wat je zult aantrekken. Want het leven is meer dan voedsel en het lichaam meer dan kleding. Kijk naar de raven: ze zaaien niet en oogsten niet, ze hebben geen voorraadkamer en geen schuur, het is God die ze voedt. Hoeveel meer zijn jullie niet waard dan de vogels! Wie van jullie kan door zich zorgen te maken één el aan zijn levensduur toevoegen? Als jullie dus zelfs het geringste al niet kunnen, waarom maken jullie je dan zorgen over de rest?"

Hij voorzag in huizen waar ik op mocht passen terwijl de bewoners op vakantie waren. Zo kwam ik in verschillen plaatsen terecht waar ik hele leuke nieuwe connecties mocht maken met mensen,waar ik in verschillende kerken terecht kwam, waar ik liefdevol werd ontvangen.

God zegende me op hele verschillende manieren die ik zelf nooit kon bedenken. Mensen die me uitnodigden voor eten bij hen thuis, mensen die me mee uit eten namen, mensen die me geld in mijn handen stopten en anderen die me mee namen om kleding uit te zoeken en voor me betaalden. Ik stond elke keer verbaasd hoe God het weer bedacht had. En het is echt spannend om zo afhankelijk van God te leven, maar ook zo'n groot avontuur. Zo mooi.

Plannen voor de toekomst.

In de afgelopen maanden heeft God me ook weer hoop en vreugde voor het land gegeven. Daar waar ik het niet meer zag, heeft Hij echt verandering gebracht in mijn gevoelens voor de mensen en het land.

Daar waar ik hopeloosheid zag, ziet Hij hoop
Daar waar ik ziekte zag, ziet Hij genezing
Daar waar ik verdriet zag, ziet Hij vreugde.
Daar waar ik vaderloosheid zag, ziet Hij Vaderschap

En dat zie ik nu ook. Ik hou van ze en ben bewogen door Jezus Bewogenheid.

God is bijzondere connecties aan het leggen met mensen en organisaties.

Om in afwisseling van teams voor 2 a 3 maanden naar Ghana te gaan. waarin Gebed en Aanbidding een belangrijke rol zal spelen en waar we van uit Gods tegenwoordigheid de handen en voeten van Jezus zullen zijn onder de armen, de verlorenen en de gebrokenen van hart.

Jesaja 61
1 De geest van God, de HEER, rust op mij,
want de HEER heeft mij gezalfd.
Om aan armen het goede nieuws te brengen
heeft Hij mij gezonden,
om aan verslagen harten hoop te bieden,
om aan gevangenen hun vrijlating bekend te maken
en aan geketenden hun bevrijding.

Meer details zullen volgen wanneer plannen meer concreet zijn.

Ik hoop jullie nu sneller op de hoogte te brengen wanneer er nieuws is.

Tot slot:
Wil ik nog even iedereen bedanken die zo betrokken is in mijn leven.
Zo dankbaar voor mijn vrienden, familie, belangstellenden.

Ik ben iedereen zo dankbaar voor jullie meeleven in moeilijke periodes en het achter me blijven staan nu het zo anders liep dan verwacht.Voor de urenlange gesprekken, de tranen die ik in jullie aanwezigheid mocht huilen en de gebeden die jullie voor mij hebben gebeden. Zo kostbaar.

Ik wil iedereen bedanken die me financieel heeft ondersteund en die zelfs nu me trouw zijn blijven ondersteunen.

Ontzettend bedankt,

Dikke knuffel en al vast een Gezegend 2014
Michaela



  • 13 December 2013 - 13:05

    Ingrid:

    Ha lieverd dikke knuffel van me en ik zie uit naar het concreet worden van je plannen!
    God is do GOOD!
    Was fijn om je even te ontmoeten bij Missionair Opdrinkt
    Daar waar wij ellende zien is ALLE HOOP op herstel bevrijding en genezing

    Bless you en hele fijne tijd nog van verder herstel, genieten groeien gezegend te worden en tot zegen te zijn
    SHABBATH SHALOM
    Liefs
    Ingrid

  • 18 April 2014 - 13:18

    Serena:

    Hoi Michaela,

    Ondanks dat je het niet makkelijk hebt gehad, ben je door blijven zetten door op God te blijven vertrouwen!
    Ik bewonder je om je moed, kracht en vastberadenheid!
    Bijzonder om te lezen dat God je al die tijd is blijven zegenen, en dat je zo dichtbij Hem bent gebleven!
    Mooi ook dat je daarna naar Israël bent geweest, en daar ook lekker tot rust hebt kunnen komen!

    Nu weer tijd voor een nieuw avontuur, ik ben ontzettend benieuwd naar je ervaringen en je verhalen!
    Ik hoop dat je velen tot zegen mag zijn, en ook heerlijk gezegend zal blijven worden door alle mooie en lieve mensen die God op je pad brengt!

    Ook namens mij, Shalom Michaëla!

    Groetjes van Serena

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michaela

Hey, Ja ik zal even kort iets over mij zelf vertellen. Mijn naam is Michaela Ytsma, ik ben 30 jaar en hou ontzettend veel van Jezus. Mijn passie is om Jezus te aanbidden met mijn leven met mijn hele zijn. Ik hou er van om mensen lief te hebben en Jezus te laten zien door mijn leven. Ik ben een enthousiaste, spontane, gastvrije , persoonlijkheid. Je staat er daarom vast niet van te kijken dat ik een echt mensen mens ben. Ik kom tot leven als ik Jezus mag kennen, aanbidden en mag dienen en anderen mag zegenen door mijn leven heen. Mijn harts verlangen is om de verwaarloosden, alleen gelaten, verhongerde, verwonde baby's en kinderen te helpen en liefde te geven. Ik wil ze laten weten dat ze geliefd zijn hier op aarde maar boven al door onze hemelse papa. Ik zou ze zo graag een thuis geven. Ik wil gaan.Tranen rollen over mijn wangen als ik aan deze kinderen denk. De Geest van de Heer is op mij, omdat Hij mij gezalfd heeft om gebrokenen van hart te verbinden, om vrijlating uit te roepen voor de gevangenen en om het goede nieuws te verkondigen. Vrij vertaald uit Jesaja 61:1-2a Heer zend mij. Bless en liefs Michaela Ik leef volledig in afhankelijkheid van God ook in op het gebied van mijn financieen. Ik zou je/u willen vragen om eens met God te praten of je/u mij financieel zou willen/kunnen steunen. Al vast super bedankt. Ik bid je/u veel Zegen toe. Bank gegevens zijn: Naam stichting: European House of Prayer Onder vermelding van: Missie84 ( mijn naam is niet nodig) Rabobank 13.17.36.736, Plaats: Bunschoten-Spakenburg, Nederland Giften zijn belasting aftrekbaar. ANBI status. Heel veel dank voor jullie betrokkenheid in welke vorm dan ook. Gebed, spullen, financieeen, bemoediging.

Actief sinds 12 Sept. 2012
Verslag gelezen: 964
Totaal aantal bezoekers 37494

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 30 November -0001

Bestemming onbekend

Landen bezocht: