Terug in Ghana - Reisverslag uit Takoradi, Ghana van Michaela ytsma - WaarBenJij.nu Terug in Ghana - Reisverslag uit Takoradi, Ghana van Michaela ytsma - WaarBenJij.nu

Terug in Ghana

Blijf op de hoogte en volg Michaela

29 April 2014 | Ghana, Takoradi

lieve Allemaal

Het is al weer een week geleden dat we op het vliegtuig stapten terug naar Ghana.Er is in de afgelopen week zoveel gebeurd dat het lijkt als of we hier al weken zijn. We werden op hetvliegveld opgewcht door Ken een Ghanese man die samen met zijn gezin op een compund woont samen met een Nederlandse man die al 40 jaar in Ghana woont. na een half uurtje rijden kwamen we daar rond 22:00 aan.We werden warm ontvangen door ook nog een nederlands echtpaar.Ken is een profeaaioneel musikant en maakte ter plekke de mooiste liedjes over ons. we hebben die nacht heerlijk geslapen en hebben verder heerlijk rustig aan gedaan. even weer wennen aan de hitte en bijkomen van de reis. We zijn smiddags naar een hele mooie tropische tuin boven op een berg geweest.Super mooi die natuur.De volgende dag wilden we na het ontbijt vroeg vertrekken om Naar Takoradi te vertrekken, maar dit werd al meer dan een ur later omdat de taxies die kwamen om ons op te halen veel te klein waren en onze bagage er niet in paste.Maar uiteindelijk lukte het toch en. kwamen we eindelijk na heel veel rondjes door Accra gereden te hebben op het busstation aan om 12 uur. ze vertelden ons dat de bus om 14:30 zou vertrekken. We konden gelukkig in een redelijk koele wachtruimte zitten, wat meer op een pakhuis leek.Ondertussen is pa maar naar de kapper gegaan.Eindelik was het dan tijd, maar zoals je v, Afrika kunt verwachten bleken we nog 2 en half uur te moeten wachten uiteindelijk vertrokken we om 5 uur en kwamen om 22:00in Takordi aan. Hetwas een fijn weerzien van buren en huisgenoten. Bijna overal in huis waren de lampen kappot dus dat was wel een beetje jammer. maar goed w redden ons in het donker. De volgende dag was een schoonmaak dag.Onze slaapkamers zaten dik onder het stof. maar hoe heerlijk is het dan als alles weer schoon is. Op zaterdag hebben we een heerlijk water gevecht gehad met de buurkids en er waren 4 kids die voorbijkwamen met uien op wwn hoofd om te verkopen en we vroegen ook of zij mee wilden doen. Al te graagkwamen ze mee doen. Wat een lol hadden we met leuke water pistolen van de action. Daarna hebben ze super leuk gespeelt met poppen en een kapperssetje.Na dat de kids weg waren kregen we nog een pastoraal gesprek met de buurvrouw. Wat een ellende wat een leef omstandigheden. Vader geen werk.Zelf geen werk.Drie monden om te voeden en ze werd mishandeld door haar man. Verschrikkelijk. We kunnen alleen bidden dat God ons laat zien wat we voor ze kunnen doen.Zondag ware 2 van de kids mee naar de kerk enwat genoten ze en kregen daarna bij ons eten.Het was zo mooi om tezien hoe ze daar van genoten.Heerlijk.Maandag was weer eenechte regel dag. de was badkamer schrobben en de voorganger kwam onverwachts op bezoek. We hadden hele andere plannen maar we nemen de dagen maar zoals ze komen. Verder gissteren de stad maar weer in om fruit en groente en om. Mijn telefoonproblemen op te losse in een kantoor van de telefoon provider.Waar we al heel wat tijd hadden zitten wachten maar het is gelukt.Onderweg naar huis een elektricien opgepikt die heel wat klusjes in huis moest opknappen.En natuurlijk halverwege viel de stroom uiten kon hij niets meer doen.Hij beloofde ons vanochtend om8 uur terug te komen en wonder boven wonder belde hij me om kwart voor 8 of hij nog lampepitten mee moest nemen en om kwart over 8 was hij er.En heet goed werk geleverd.Dus hebben weer licht in huis.Het leven hier kost zo veel tijd om dingen ter regelen maar we hebben het weer aardig op orde.Het is weer wennen om in deze hitte televen, water te putten,en met emmers te douchen.gisteren hadden we een dag dat er water uit de kraan kwam dus konden we echt douchen.Wat heerlijk.We hopen snel weer een update te geven en dan meer met dingen over de kids en de psygiatrische patienten.Heel veel liefs van ons uit Ghana.

  • 29 April 2014 - 20:02

    Silvia Van Steijn:

    goed om van je te horen ... groetjes ons

  • 29 April 2014 - 20:10

    Serena:

    Hoi Michaela,

    Wat mooi en bijzonder om je verhalen te lezen zeg!
    En wat een avonturen maak je daar mee, echt heel anders dan in NL :-)
    Genietse van je tijd daar, en ik kijk uit naar je volgende update!
    Groetjes van Serena

  • 29 April 2014 - 22:35

    Anja:

    Hoi Michaela e.a. Wat zijn jullie weer goed bezig daar, watergevechten, heerlijk! Hier is ook alles goed met pake. Hij is erg helder en we hebben samen voor jullie gebeden! Veel zegen en de groetjes ! Anja

  • 30 April 2014 - 09:40

    Karen:

    Lieve Loekie Klaas en Michaela,

    Wat leuk om van jullie te horen, en zo veel is er al gepaseerd sinds jullie daar zijn, wat zijn jullie goed actief bezig, en dan in die hitte! Petje af hoor!
    I hoop en bid dat alles naar wens mag blijven gaan, en dat de Heer jullie blijft beschermen!
    Hier is alles zo goed als klaar met mijn verhuizing, dus eindelijk kan ik uitrusten.
    Heel veel liefs en zegen!

    Karen xxxx

  • 30 April 2014 - 12:17

    Nelie En Marinus:

    Fijn wat v jullie te horen/lezen. Dank v d moeite die het jullie kost om dit v elkaar te krijgen, zoals veel andere zaken daar! Wat leven wij dan toch in een bevoorrecht land he?
    Ik hoop dat jullie niet teveel last v d hitte enzo zullen hebben en daar veel blije gezichten' al is het soms maar voor even, mogen maken door jullie aanwezigheid en Gods Genade, ook voor hen!!
    Gr. N en M

  • 30 April 2014 - 16:53

    Fanny (bidden En Vasten):

    Hoi Michaela,
    via Facebook kwam ik bij je reisverslag terecht :-).
    Stiekem ben ik heel benieuwd hoe je Afrika avontuur af gaat lopen, dus ik lees met je mee :-)!!
    Be blessed!

  • 30 April 2014 - 21:23

    Pauline:

    Hi Michaela!
    Leuk om weer even wat van je te lezen! Het zal wel weer even wennen zijn, zo na een jaar opeens weer in de Ghanese cultuur! Veel zegen en succes in alles!
    Hier gaat alles goed, we genieten weer enorm van ons mannetje erbij! Jozua doet het ook super als grote broer!
    Veel liefs van ons viertjes!
    Ps. Nog bedankt voor je lieve kaart!

  • 30 April 2014 - 21:59

    B En R:

    Hoi Klaas, Loeki en Michaela,
    Zo te lezen wordt jullie geduld wel op de
    proef gesteld. We wensen jullie de vrede van God toe.
    Maar ook hittebestendigheid en Liefde voor het Ghanese volk.
    Lieve groet,
    B en R.

  • 01 Mei 2014 - 15:29

    Joke Vd Horst:

    Hallo Michaela,
    voor ik het in de gaten had ben je al weer in Ghana.
    Mooi om de rondzendbrief te lezen.
    Eerst wel weer opstart "problemen" alles weer even op de rails krijgen voor je weer een beetje normaal aan de slag kunt daar.
    Fijn dat je ouders met je mee konden gaan.
    Ik hoop en bid voor je dat je op de een of andere manier weer werk kunt vinden zodat je je weer nuttig kunt gaan voelen.
    Maar weet dat God Zijn plan al voor je klaar heeft liggen dus moet het wel goed komen.
    Ik wens je veel zegen, wijsheid en inzicht bij alles wat er gaat gebeuren.
    Een hartelijke groet ut Fryslan fan Joke vd Horst.

  • 11 Mei 2014 - 14:04

    Francien:

    lieve Michaela,
    Wat mooi dat je je liefde kunt uitdelen aan baby's (zag ik op facebook). Daar had je het in Zelhem zo vaak over, dat je het liefst baby's wilde opvangen. Ik hoop echt dat je een veilige plek mag vinden voor al die kids en baby's die Jezus' liefde nodig hebben.
    heel veel blessings, Francien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michaela

Hey, Ja ik zal even kort iets over mij zelf vertellen. Mijn naam is Michaela Ytsma, ik ben 30 jaar en hou ontzettend veel van Jezus. Mijn passie is om Jezus te aanbidden met mijn leven met mijn hele zijn. Ik hou er van om mensen lief te hebben en Jezus te laten zien door mijn leven. Ik ben een enthousiaste, spontane, gastvrije , persoonlijkheid. Je staat er daarom vast niet van te kijken dat ik een echt mensen mens ben. Ik kom tot leven als ik Jezus mag kennen, aanbidden en mag dienen en anderen mag zegenen door mijn leven heen. Mijn harts verlangen is om de verwaarloosden, alleen gelaten, verhongerde, verwonde baby's en kinderen te helpen en liefde te geven. Ik wil ze laten weten dat ze geliefd zijn hier op aarde maar boven al door onze hemelse papa. Ik zou ze zo graag een thuis geven. Ik wil gaan.Tranen rollen over mijn wangen als ik aan deze kinderen denk. De Geest van de Heer is op mij, omdat Hij mij gezalfd heeft om gebrokenen van hart te verbinden, om vrijlating uit te roepen voor de gevangenen en om het goede nieuws te verkondigen. Vrij vertaald uit Jesaja 61:1-2a Heer zend mij. Bless en liefs Michaela Ik leef volledig in afhankelijkheid van God ook in op het gebied van mijn financieen. Ik zou je/u willen vragen om eens met God te praten of je/u mij financieel zou willen/kunnen steunen. Al vast super bedankt. Ik bid je/u veel Zegen toe. Bank gegevens zijn: Naam stichting: European House of Prayer Onder vermelding van: Missie84 ( mijn naam is niet nodig) Rabobank 13.17.36.736, Plaats: Bunschoten-Spakenburg, Nederland Giften zijn belasting aftrekbaar. ANBI status. Heel veel dank voor jullie betrokkenheid in welke vorm dan ook. Gebed, spullen, financieeen, bemoediging.

Actief sinds 12 Sept. 2012
Verslag gelezen: 636
Totaal aantal bezoekers 37495

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 30 November -0001

Bestemming onbekend

Landen bezocht: