Reis en eerste ervaringen Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Michaela ytsma - WaarBenJij.nu Reis en eerste ervaringen Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Michaela ytsma - WaarBenJij.nu

Reis en eerste ervaringen Ghana

Blijf op de hoogte en volg Michaela

29 Oktober 2012 | Ghana, Accra

Hallo lieve mensen

Ik ben in Ghana eindelijk even internet

Eergister na afscheid genomen te hebben van lieve vrienden en mijn
ouders ben ik om 15:45 opgestegen met vliegtuig naar Ghana.
Na een hele goede reis die me echt niet lang viel kwamen we om half 9 aan. Ik lag helemaal in een deuk al voor ik het vliegveld verlaten had: Hoe makkelijk de regels overtreden kunnen worden als je weet hoe je moet praten. Ongelovelijk. Hoe we twee regels gebroken hebben doordat Michael ze om kon praten.We werden opgewacht door een neef van de directeur en rita een van de meiden die op het kantoor van de stichting werkt. We hadden meteen een klik. We werden naar een huis gebracht waar we alleen een slaap en woonkamer hebben. Samen met Rita een kamer voor 2 nachten. De mannen slapen op de bank en zo op de grond zonder matras.Was zo moe dat ik snel in slaap gevallen ben. Gisteren een intensieve dag. sochtends naar de kerk haha. Michael de directuer sprak in de kerk. Zo grappig ze hadden tegen Michael gezegt dat we een taxi konden nemen om elf uur. Kwamen we aan in de kerk was de aanbidding al voorbij. Michael werd naar voren geroepen om te spreken en zo gingen we ook weer meteen weg de de preek. de kinderen keken me allemaal aan ze hadden nog nooit een blanke gezien. smiddags werden we door een man opgehaald waar we eerst mee gingen naar een feest om een famililid te herdenken die een jaar geleden overleden was.heel apart. waarna we mee werden genomen naar zijn huis. Waar ik verscillende soorten afrikaans eten heb uitgeprobeerd.Lekker en heel bijzonder. Gister avond hebben we gezellig twee en half uur in het donker door gebracht. Ze moesten allemaal lachen dat ik het zo leuk vond en het niet er..Ik had mezelf geforseerd om wakker te blijven tot tien uur. Ik was zo moe van alle nieuwe indrukken en de hitte. En ze praten onderling Ghanees en op de een of andere manier probeer ik uit te vogelen waar ze het over hebben maar dat maakt me erg moe. Probeer me er nu voor af te sluiten.Maar ik voel me heerlijk op mijn gemak en thuis.
Maar wat een armoede.Overweldigd me ook wel.Heb het idee dat het erger is dan Oeganda. Heftig.
Nou we staan op het punt om van Accra zo naar Takoradi te vertrekken. Een busreis van vier uur. Ik ben benieuwd naar de reis en de nieuwe mensen die ik ga ontmoeten en waar ik ga wonen. Thanks voor jullie reacties en belangstelling.
Tot snel. Be Blessed

  • 29 Oktober 2012 - 13:48

    Mirjam:

    Hey Michaëla, Ik vind het echt leuk om op deze manier af en toe te kunnen volgen hoe het met je gaat! Wat fijn om te horen dat alle nieuwe indrukken je zo goed afgaan en dat alles zo goed verloopt (dat schijnt wel eens anders te zijn in Afrika heb ik begrepen). Blijf positief en vertrouw op God, dan weet ik zeker dat Hij je brengt waar Hij je hebben wil! Be blessed! groetjes, Mirjam, Jochèved en Eljakim

  • 29 Oktober 2012 - 16:37

    Jip:

    Veel zegen in Takoradi

  • 29 Oktober 2012 - 18:10

    Cynthia:

    AWSOME!! I'm happy to read your first impressions! How i would i loved to see some pictures, héhé! Now serious work is ahead of you, right? You Loving these children, providing attention and care will be the first miracle God will perfom through you to bless them. Be strong, bold and of good courage. We miss you here and we keep on oraying for you. Bless you

  • 29 Oktober 2012 - 21:13

    Heit En Mem:

    Hoi Lieverd,

    Fijn, weer wat van je te horen. Blij dat je lacht om al die gekke toestanden, Houe zo!!! Dat de stroom regelmatig uitvalt was in Oeganda ook, maar hadden ze daar geen kaarsen? Je hebt je zin niet afgemaakt en ik was net zo nieuwsgierig. Als je dit leest zul je wel in Tokaradi zijn. We horen vast snel hoe het je daar vergaat.Als je geen zaklantaarn hebt koop er dan nog snel even één voor je de rimboe ingaat. (Als je daar nog geld voor hebt) Hier alles goed, veel liefs en God zegen.

  • 30 Oktober 2012 - 22:41

    Liesbeth En Gerrit Kreijkes:

    Hallo Michaëla,
    Leuk jou reis(verslagen) te kunnen volgen.
    Hartelijke groeten en Gods zegen,
    Liesbeth en Gerrit Kreijkes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michaela

Hey, Ja ik zal even kort iets over mij zelf vertellen. Mijn naam is Michaela Ytsma, ik ben 30 jaar en hou ontzettend veel van Jezus. Mijn passie is om Jezus te aanbidden met mijn leven met mijn hele zijn. Ik hou er van om mensen lief te hebben en Jezus te laten zien door mijn leven. Ik ben een enthousiaste, spontane, gastvrije , persoonlijkheid. Je staat er daarom vast niet van te kijken dat ik een echt mensen mens ben. Ik kom tot leven als ik Jezus mag kennen, aanbidden en mag dienen en anderen mag zegenen door mijn leven heen. Mijn harts verlangen is om de verwaarloosden, alleen gelaten, verhongerde, verwonde baby's en kinderen te helpen en liefde te geven. Ik wil ze laten weten dat ze geliefd zijn hier op aarde maar boven al door onze hemelse papa. Ik zou ze zo graag een thuis geven. Ik wil gaan.Tranen rollen over mijn wangen als ik aan deze kinderen denk. De Geest van de Heer is op mij, omdat Hij mij gezalfd heeft om gebrokenen van hart te verbinden, om vrijlating uit te roepen voor de gevangenen en om het goede nieuws te verkondigen. Vrij vertaald uit Jesaja 61:1-2a Heer zend mij. Bless en liefs Michaela Ik leef volledig in afhankelijkheid van God ook in op het gebied van mijn financieen. Ik zou je/u willen vragen om eens met God te praten of je/u mij financieel zou willen/kunnen steunen. Al vast super bedankt. Ik bid je/u veel Zegen toe. Bank gegevens zijn: Naam stichting: European House of Prayer Onder vermelding van: Missie84 ( mijn naam is niet nodig) Rabobank 13.17.36.736, Plaats: Bunschoten-Spakenburg, Nederland Giften zijn belasting aftrekbaar. ANBI status. Heel veel dank voor jullie betrokkenheid in welke vorm dan ook. Gebed, spullen, financieeen, bemoediging.

Actief sinds 12 Sept. 2012
Verslag gelezen: 929
Totaal aantal bezoekers 37542

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 30 November -0001

Bestemming onbekend

Landen bezocht: