nieuwe belevenissen en de 3 meiden - Reisverslag uit Takoradi, Ghana van Michaela ytsma - WaarBenJij.nu nieuwe belevenissen en de 3 meiden - Reisverslag uit Takoradi, Ghana van Michaela ytsma - WaarBenJij.nu

nieuwe belevenissen en de 3 meiden

Blijf op de hoogte en volg Michaela

12 November 2012 | Ghana, Takoradi

Hallo allemaal.

Hoe is het met jullie? Laat eens wat van je horen? Ik kijk er naar uit.

Wat is er allemaal gebeurd.

Veel uren op kantoor doorgebracht. En voor de gene die mij goed kennen weten jullie dat dat niet mijn allerleukste bezigheid is.
Maar ik heb iets ondekt waar ik verandering in wil brengen.
De database of de kids. In ben er helemaal door heen gelazen en ondekte dat er inzettend veel info miste. Heb hier een hele lijst van gemaakt van alle kinderen en alle onbrekende informatie. We zijn vrijdag middag naar de kinderen gegaan in een dorpje buiten Takoradi. Daar zijn we de kinderen op gaan zoeken in hun huisjes en zo geprobeert de informatie te achterhalen die miste door met de verzorgers/ ouders en de kinderen te praten. Ik vond dit geweldig om te doen. En we zijn heel veel te weten gekomen. Maar moeders of verzorgers weten de geboortedatum niet van de kinderen. Oh zeggen ze vergeten, Ze zal wel ongeveer 10 zijn. ofze. En verder de omstandigheden waar in leven is onbeschrijvelijk. Er was een klein meisje een jaar of 4 ze rende achter me aan het hele dorp door in haar mooie rode jurkje maar zo vies. Ze riep broeni, broeni, blanke ,blanke en ze was zo levendig. Ik vond het eerst te vies om haar op te pakken, maar uiteindelijk kon ik het niet laten en heb haar toen toch opgetilt. Wat een mooi mensje.wow.

Verder op zoek naar mijn huisje/ appartement. We moeten zo snel mogelijk die 3 meisjes uit deze situatie halen.Op dit moment zit de vrouw die voor ze zorgt bij me op kantoor voor een gesprek.Maar ze zorgt echt niet goed voor ze. Tijd deze meisjes in veilige omgeving te verzorgen.

Ik wil jullie vragen voor deze situatie te bidden. Er moet verandering komen. Bid mee voor huisje en dan komt het volgende punt. Als ik een appartement vind moet ik het ook gaan inrichten. De organisatie heeft hier geen gele voor, dus ik zou jullie willen vragen om er voor te bidden en er over na willen denken om een gift over te willen maken, om een mooi thuis voor deze kids te kunnen maken. Ik heb nodig: alles wat je maar kunt verzinnen om 3 meisjes te verzorgen.
Matrassn om te slapen.
Lakens, onderlakens
Keuken spullen
Tafel stoelen, hoop op een leuk bankje en een gezellig huikamer te kunnen maken, waar de kinden zich op hun gemak kunnen voelen. Handoeken, Keukenspullen. Etc.
Ik wou dat ik even mijn spullen van mijn huis kon ophalen. Ik heb genoeg. Maar helaas. Dat gaat niet.
Dus ik zou je willen vragen als me de kinderen wilt blessen geld over te maken naar:
Gemeente Vechtdal Rekeningnummer:15.20.75.828 onder vermelding t.n.v Michaela Ytsma gebruiken voor aanschaf 3 kids.

Super bedankt alvast.

De 3 kids zijn
Veronica ongeveer 7 jaar.
Cecilia ongeveer 9 jaar.
Mary ongeveer 11 jaar.

Zijn schatjes, maar zo gebroken in hun hart.
Als je ze in de ogen kijkt zie je alleen maar dood en angst.
Pfff. Kan niet wachten ze in mijn armen te sluiten en te mogen verzorgen. En leven in hen te zien komen.

Leuke gebeurtenissen.

Zaterdag

Het duurde meer dan 2 en half uur om mijn was te doen met de hand. En had ook nog hulp van een van mijn collegas. pfff wat een werk zeg. Maar het was wel lachen.

Iemand zo me zaterdag mee nemen naar een dierentuin in Takoradi. Iedereen om me heen zei er is geen dierentuin in Takoradi dat kan niet.Uiteindelijk samen met de vrouw waar ik woon en haar kids plus die persoon die zei ons naar een dierentuin te brengen in de auto. Oke na3 minuten rijden van ons huis. Zei hij hier is het. We waren bij een hotel. En in de tuin van het hotel was een kleine dierentuin. Helaas hadden de apen net weg gedaan, maar er waren 3 krokodillen en een adelaar ik heb zo gelachen. Was een leuk uitstapje voor de zaterdag middag Haha.

Gisteren zondag, haha. ze hadden me gezecht dat de kerkdienst om 08:00 uur zou beginnen. Dus ik samen met Rita netjes om 08:00 uur daar. geen kip te bekennen alleen de koster was heftig de vloer aan het vegen waardoor alle stof en zand door de kerk dwarrelde. Het duurde meer dan anderhalf uur dat de kerkzaal voor de helft vol zat. Toen begon de dienst. En ik weet niet waar ineens iedereen van daan kwam maar ineens was de kerk gevuld met dansende mensen. Ongelovelijk hoe ze kunnen dansen. de dienst ging maar door en door en ik had zo'n honger. Intussen had ik al bijna anderhalf liter water gedronken, maar geen toilet bij de kerk alleen een of ander stinkend gat. Ik kon me er niet toe zetten. Dus maar wachten en wachten. Haha. De dienst was pas half 2 afgelopem. Dus van 08:00 half 2 in de dienst. We zouden daarna opgehaald worden door een van mijn collegas om de middag op het strand door te brengen. ne raad het of niet maar deze persoon kwam na 2 uur wachten niet opdagen en al met al had ik nog steeds geen toilet gevonden. wow wat een toestand. Uiteindelijk maar besloten samen met rita naar het strand te gaan.Onderweg gelukkig een toilet in een of ander hotel gevonden. Maar oh wat was het heerlijk op het strand. Heerlijke wind het water was super. nu weet ik waar ik naar toe moet als ik rust wil. Het strand de de Atlantische Ociaan.

Oke dit was het.

Zie uit naar jullie reacties.
Bedankt voor jullie gebed en meeleven.







  • 12 November 2012 - 22:40

    Jip:

    De kids inventaris zal je vast goedbeheersen na de muziekmap bij EHOP zo super op alfabet te hebben gezet ;-)

    K zal bidden en geven voor een mooi stekje, meubeltjes, knuffelbeertjes, vliegenmepper en vooral een veilig thuis gevoel! Zooo belangrijk, tov hoe je je inzet en laat ons weten wat je financieel nog meer nodig hebt, om b.v. de kids te laten ontspannen, bv om naar de dierentuin met ze te gaan, of strand, speeltuin etc etc..


  • 25 November 2012 - 15:58

    Cynthia:

    will definitely be praying for the situation with the 3 gilrs. And Yes God willl surely provide.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michaela

Hey, Ja ik zal even kort iets over mij zelf vertellen. Mijn naam is Michaela Ytsma, ik ben 30 jaar en hou ontzettend veel van Jezus. Mijn passie is om Jezus te aanbidden met mijn leven met mijn hele zijn. Ik hou er van om mensen lief te hebben en Jezus te laten zien door mijn leven. Ik ben een enthousiaste, spontane, gastvrije , persoonlijkheid. Je staat er daarom vast niet van te kijken dat ik een echt mensen mens ben. Ik kom tot leven als ik Jezus mag kennen, aanbidden en mag dienen en anderen mag zegenen door mijn leven heen. Mijn harts verlangen is om de verwaarloosden, alleen gelaten, verhongerde, verwonde baby's en kinderen te helpen en liefde te geven. Ik wil ze laten weten dat ze geliefd zijn hier op aarde maar boven al door onze hemelse papa. Ik zou ze zo graag een thuis geven. Ik wil gaan.Tranen rollen over mijn wangen als ik aan deze kinderen denk. De Geest van de Heer is op mij, omdat Hij mij gezalfd heeft om gebrokenen van hart te verbinden, om vrijlating uit te roepen voor de gevangenen en om het goede nieuws te verkondigen. Vrij vertaald uit Jesaja 61:1-2a Heer zend mij. Bless en liefs Michaela Ik leef volledig in afhankelijkheid van God ook in op het gebied van mijn financieen. Ik zou je/u willen vragen om eens met God te praten of je/u mij financieel zou willen/kunnen steunen. Al vast super bedankt. Ik bid je/u veel Zegen toe. Bank gegevens zijn: Naam stichting: European House of Prayer Onder vermelding van: Missie84 ( mijn naam is niet nodig) Rabobank 13.17.36.736, Plaats: Bunschoten-Spakenburg, Nederland Giften zijn belasting aftrekbaar. ANBI status. Heel veel dank voor jullie betrokkenheid in welke vorm dan ook. Gebed, spullen, financieeen, bemoediging.

Actief sinds 12 Sept. 2012
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 37545

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 30 November -0001

Bestemming onbekend

Landen bezocht: