Groeten uit het hete Takoradi Ghana - Reisverslag uit Takoradi, Ghana van Michaela ytsma - WaarBenJij.nu Groeten uit het hete Takoradi Ghana - Reisverslag uit Takoradi, Ghana van Michaela ytsma - WaarBenJij.nu

Groeten uit het hete Takoradi Ghana

Blijf op de hoogte en volg Michaela

22 November 2012 | Ghana, Takoradi

Hallo lieve mensen

Terwijl ik dit schrijf is het rond de 35 graden hier en weet ik dat het bij jullie al vriest. Het is niet voor te stellen. Maar toch is het zo.

Nou hoe is het met jullie? Laat wat van je horen. Leuk.

Nou hier gaat het goed.Ik ben druk bezig met het verzamelen van info voor de data-base. Ik ben al aardig ver dus dat gaat goed.
Het bezoeken van de kids is zo leuk en de contacten met ze geniet ik enorm van.

Vanaf volgende week ga ik 2 meisjes begeleiden omdat ze problemen hebben met jongens. Ze duiken zo met ze het bed. Het ene meisje is 14 en de andere is rond de 18. Ik wil ze helpen om de waarde van hun zelf in Jezus te ondekken en dat ze hun zelf niet meer weg geven aan jongens.
Ik wil ze laten weten dat ze geliefd zijn en dat God een hoopvolle toekomst voor ze heeft als ze leven naar Gods wil.

Een ander meisje was in tranen om het overleiden van haar vader 10 jaar geleden, waar door haar moeder niet meer voor haar kon zorgen. Haar moeder bracht haar naar haar opa die nu voor haar zorgt maar ook geen geld heeft.Ze is de oudste van 7 kinderen. Ze huilde onophoudelijk. Ik hield haar vast en zei het is oke het is goed om te huilen. Ze liet haar tranen gaan. Hier in Ghana wordt altijd gezegt don't cry. Nu ik zei dat het mocht voelde ze zich veilig om haar tranen te laten gaan. Ik vroeg haar of ze graag met me wilde praten en ze knikte ja. Dus ook haar ga ik counselen.

De 3 meiden die bij me komen wonen zijn helaas nog niet bij me. Nog geen huis/appartement gevonden. Maar God zal voorzien op het juiste moment.

Het is niet alleen maar makkelijk, ik wordt ook wel met cultuur verschillen geconfronteerd waar ik mee om moet leren gaan. En waar ik moet zwijgen en waar ik in moet spreken. Waar dingen veranderen en waar de Afrikaanse cultuur te laten zijn hoe het is. Maar God spreekt en leid me. Het is een hele bijzondere weg. Dit maakt soms dat ik ook wel weer terug verlang naar de regelmaat, structuur en rust in Nederland. Maar na deze moeilijke momenten bemoedigd God me ook weer en laat me zien en spreekt hij door een persoon heen in de kerk op een bijbelstudie en hij zegt. God zegt je bent op de juiste plek, het zaad dat je aan het zaaien bent zal op komen. Hoe zwaar het nu ook lijkt je zult met succes eindegen.
Mensen roepen omje hulp en jij zult een zegen zijn voor velen. Wow God liet echt even zien dat Hij bij me is. Wow hoe geweldig is onze God.

Om jullie iets van mijn leven te laten zien zal ik zo snel mogelijk foto's uploaden.

Oh ja en ik leer al aardig fanty. Ik sta versteld van me zelf.
Ik ben niet zo goed in talen, maar op de een of andere manier gaat deze taal aardig goed.

Hier een paar woorden.

Hoe gaat het met je? Etesen?
Het gaat goed? Eye of Boke

Ik bel je terug. Mefroo

Bedankt. Midassie

God: Njammie.

Ik ga er van door? Merokku

Kom en ga: bra na ko

Tellen van 1 t/m 5

1.acor
2.ebien
3.embassa
4.anan
5.enum

Gisteren zat ik heerlijk eens in de taxi alleen zonder mijn collega's/
Met zijn 5en en iedereen moest zo lachen omdat ik al veel wist te zeggen in Fanty. Ze vroegen hoelang ik hier was ik zei 3 weken. Ze konden me niet geloven ik zei toch is het zo. super leuk.

Oke dit is het weer voor nu.
Mis jullie heel veel liefs en een dikke knuffel.

  • 22 November 2012 - 12:46

    Pauline:

    Hee Micha!

    Leuk weer van jou te lezen! Volgens mij ben je aardig op je plekkie daar, wat een liefde mag je geven. Heerlijk joh, zo tof. Ik bid dat je gauw een appartementje zal vinden om de meiden te kunnen gaan opvangen.
    Met ons gaat het goed. Ik zal je via de mail eens ff wat foto's van Jozua sturen!

    Dikke knuffel uit idd een koud Nederland!


  • 22 November 2012 - 13:05

    Cindy:

    hey Michaela! leuk om je avonturen te lezen! Geweldig dat de taal zo snel gaat :) you go girl!!
    Psalm 126:4-6 And now, God, do it again—
    bring rains to our drought-stricken lives
    So those who planted their crops in despair
    will shout hurrahs at the harvest,
    So those who went off with heavy hearts
    will come home laughing, with armloads of blessing.

    heel veel liefs en dikke knuffel!!

  • 23 November 2012 - 14:18

    Roeltje:

    He he, EINDELIJK al je SUPER GAVE verhalen gelezen!! Ik dacht het al wel, maar ik heb ECHT wat gemist! Lieve Mich, heb geprobeerd voor 14:00 te skypen, maar denk dat ik niet de juiste skypenaam van je heb.. ik zo nog even proberen je via je mailadres toe te voegen, hopelijk kan ik je zo opsporen. In ieder geval, ik ben onderste boven van onze God dat Hij die kids daar ziet en hen persoonlijk opzoekt door jou. En ik ben onderste boven van jou.. dat je alles opgeeft, voor God en voor hen. Maar ik WEET dat jij op de juiste plek bent, op de juiste tijd, HIS PLACE & TIME, dus de best place to be in for sure. Pff, wil je dingen vragen etc. maar dat doe ik wel.. soon.. via skype. Love you, and pray for you & the 3 little princesses <3

  • 24 November 2012 - 21:08

    Hans De Jongh:



    Hoi Michaela,

    We hebben elkaar begin deze maand aan de telefoon gehad in Ghana.

    Ik was toen bij Robert, hij werkt voor het bijbelgenoodschap in HoHoe,
    hijk gaf toen aan wel contact met je te willen en je te willen opzoeken.

    Hierbij zijn emailadres en het emailadres van Abel en Pamela die een kindertehuis aan het opstarten zijn onder Accra aan de zee."Robert Botsyoe, Ghana, Hohoe" , "Abel Veennema" ,

    Groeten en het ga je goed,
    Hans Sliedrecht
    www.getuigenissenvandestraat.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michaela

Hey, Ja ik zal even kort iets over mij zelf vertellen. Mijn naam is Michaela Ytsma, ik ben 30 jaar en hou ontzettend veel van Jezus. Mijn passie is om Jezus te aanbidden met mijn leven met mijn hele zijn. Ik hou er van om mensen lief te hebben en Jezus te laten zien door mijn leven. Ik ben een enthousiaste, spontane, gastvrije , persoonlijkheid. Je staat er daarom vast niet van te kijken dat ik een echt mensen mens ben. Ik kom tot leven als ik Jezus mag kennen, aanbidden en mag dienen en anderen mag zegenen door mijn leven heen. Mijn harts verlangen is om de verwaarloosden, alleen gelaten, verhongerde, verwonde baby's en kinderen te helpen en liefde te geven. Ik wil ze laten weten dat ze geliefd zijn hier op aarde maar boven al door onze hemelse papa. Ik zou ze zo graag een thuis geven. Ik wil gaan.Tranen rollen over mijn wangen als ik aan deze kinderen denk. De Geest van de Heer is op mij, omdat Hij mij gezalfd heeft om gebrokenen van hart te verbinden, om vrijlating uit te roepen voor de gevangenen en om het goede nieuws te verkondigen. Vrij vertaald uit Jesaja 61:1-2a Heer zend mij. Bless en liefs Michaela Ik leef volledig in afhankelijkheid van God ook in op het gebied van mijn financieen. Ik zou je/u willen vragen om eens met God te praten of je/u mij financieel zou willen/kunnen steunen. Al vast super bedankt. Ik bid je/u veel Zegen toe. Bank gegevens zijn: Naam stichting: European House of Prayer Onder vermelding van: Missie84 ( mijn naam is niet nodig) Rabobank 13.17.36.736, Plaats: Bunschoten-Spakenburg, Nederland Giften zijn belasting aftrekbaar. ANBI status. Heel veel dank voor jullie betrokkenheid in welke vorm dan ook. Gebed, spullen, financieeen, bemoediging.

Actief sinds 12 Sept. 2012
Verslag gelezen: 750
Totaal aantal bezoekers 37542

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 30 November -0001

Bestemming onbekend

Landen bezocht: