Veranderingen - Reisverslag uit Takoradi, Ghana van Michaela ytsma - WaarBenJij.nu Veranderingen - Reisverslag uit Takoradi, Ghana van Michaela ytsma - WaarBenJij.nu

Veranderingen

Blijf op de hoogte en volg Michaela

24 April 2013 | Ghana, Takoradi

Hallo lieve bijzondere mensen

Na een paar heftige weken dan eindelijk een bericht van mij uit Ghana

In de maanden februari en maart ontdekte ik dat mijn vreugde er niet meer was die ik ervoer toen ik hier in Ghana aan kwam. En ik weet dat het niet altijd gemakkelijk gaat in het leven en dat het alleen maar mooi en makkelijk zou zijn.Daarom heb ik gebeden en gekeken waar het aan lag waarom ik niet kon genieten van dat wat ik aan het doen was.
Ik ontdekte dat ik niet ten volle deed waar God me voor gemaakt
en geroepen heeft naar Ghana. Ik ontdekte toen ik mijn droom weer eens opschreef, dat ik mijn vreugde weer terug kreeg. Heel bijzonder was het dat, toen ik daarna mijn email opende ik een aantal foto's van mijn eigen schilderijen ontvangen had van een vriend en dat mijn droom schilderij er ook tussen zat.Een schilderij waarin ik had afgebeeld mijn droom die ik heb voor mijn leven en hoe dit uit te leven. Dit schilderij had ik 4 jaar geleden gemaakt en toen ik het weer zag wist ik weer wow dit is waar ik voor wil leven en dit is precies wat ik weer had opgeschreven. Ik wist ook dat ik dat niet in de organisatie uit kan leven waar ik voor werk. En er liepen ook heel veel dingen stroef met de organisatie.
Ik heb natuurlijk veel geworsteld met de vraag hier te moeten blijven omdat ik zo Gods leiding had ervaren en dat doorzetten de weg zou moeten zijn.. Maar ik merkte dat mijn hele leven/wezen in een overlevingsmechanisme terecht kwam om het maar vol te houden. Ik deed al mijn werk helemaal niet meer uit passie en het voelde of alles binnen in mij stierf. De weekenden met de meisjes waren super. Ook voor hen wilde ik doorzetten en heb dit voor een tijdje geprobeerd maar het ging niet. Er is heel veel gebeurd en het heeft veel verdriet en tranen met zich mee gebracht. Veel gesprekken met mensen van de organisatie gehad, maar daar was geen begrip en ze wilden me niet laten gaan. Uiteindelijk heb ik begin April het besluit genomen om de organisatie te verlaten. Helaas is dat niet op een leuke makkelijke manier gegaan.
Het aller pijnlijkst is dat ik de meisjes ook niet meer mag zien. Heftig voor hen en ook voor mij. Maar in dat alles hoorde ik Jezus fluisteren Michaela geef ze terug aan mij in mijn handen in mijn armen zijn ze veilig. Nog veiliger dan bij jou. Ik houd ze vast ik ben bij hen. Ik zal voor ze zorgen en hen niet verlaten.Zoals ik ook voor jou zorg en jou bescherm. Laat ze los bij mij.En weet dat die weekenden die ze bij je zijn geweest een diepe impact in hun leven hebben gegeven voor hun hele leven.Terwijl ik dit typ, rollen tranen over mijn wangen en komt het ineens heel diep binnen. Jezus de beste Vader voor de 3 meisjes is dichtbij hen.


De 6 maanden hier in Ghana heb ik veel geleerd. Hoe te leven in een hele andere omgeving. Waar armoede overal om je heen te zien is. Waar mensen heel anders eten en leven. Waar normen en waarden zo anders zijn. Waar je denkt mensen te kunnen vertrouwen, die dan niet te vertrouwen zijn. Waar je niet zeker bent van water en stroom. Waar elke dag alles kan veranderen. Niets is zeker om je heen. Alleen Jezus is de zekerheid in alles.

Begin deze maand April zijn mijn ouders aangekomen in Ghana.
Wat een Zegen dat ze hier nu zijn in deze tijd. Dat maakt het allemaal wel wat makkelijker om te verwerken. Binnenkort zullen ze ook wat schrijven.

De toekomst.

Ja hoe nu verder. Dat ik hier in Ghana ben zie ik nog steeds echt als leiding van God en ik weet dat God daar een groot plan mee heeft.
God heeft me een bijzonder mooi groot huis gegeven. Iik weet dat dat niet voor niets is. Ik weet dat Hij een plan heeft en daar wil ik in wandelen. Ik wil geen overhaaste beslissingen nemen en wil echt horen van God wat zijn plan en weg is. De komende tijd zal ik luisteren naar God wat Hij van me vraagt. En ondertussen wil ik verschillende projecten bezoeken in Ghana die zijn opgericht door Nederlanders.

Dank jullie allemaal voor jullie belangstelling en meeleven en vooral voor jullie gebed.

Heel veel liefs Michaela en ook van mijn ouders



  • 24 April 2013 - 12:08

    Jiska De Haan:

    Wow, meid, wat heftig!! En wat een moedige keuzes! Menselijk gezien zouden we soms andere keuzes maken dan gezien door de ogen van God, en Hem vertrouwen is het beste wat je kunt doen! Zijn wegen zijn hoger dan onze wegen, en net als de meisjes in ZIJN hand zijn, ben jij dat ook! Zijn liefdevolle armen om jou heen!! En ik bid voor openbaring en leiding!! LIefsss!!

  • 24 April 2013 - 12:12

    Wouter Noordhof:

    Michaëla, Micky, je bent een held! In Jezus natuurlijk, maar je blijft een heldin. Ik leer veel van jouw verslagen voor wat betreft mijn eigen leven.

    Ik weet dat in de woestijn weer veel nieuwe dingen kunnen gebeuren
    Goed van je dat je de kids hebt achtergelaten bij Jezus.
    Fijn dat God weer voorziet en je ouders even bij je zijn.

    Nogmaals, ik leer veel van je.
    Ik zit nu zelf ff in de woestijn, God is bij me en jouw verslagen geven mij ook kracht.

    Verder kan een woestijn periode veel inspiratie brengen.

    het bracht mij weer om een lied te schrijven

    Er staat o.a in: "In de woestijn zal ik bloeien als een roos, In mijn bestemming ligt de droom die U uitkoos"

    Dat heeft wel heel veel te maken met jouw verhaal, te wandelen in je bestemming!!

    Bless you!!!
    Wouter

  • 24 April 2013 - 12:24

    Jip :

    wow ja heftig met die kids .. .. hoe bijzonder dat je nu Jezus op deze manier mag vertrouwen dat Hij die kindjes vasthoud en met Zijn Geest over ze zal waken en dat ze leren zwemmen in het levend water van Zijn liefde :) .. big hugs, Jip

  • 24 April 2013 - 14:01

    Silvia Van Steijn:

    Goed verwoord mechie ... xxx Bless you ....

  • 24 April 2013 - 14:02

    Hilly IJtsma:

    Hallo Michaela.
    Ik heb je verslag gelezen heftig wat je nu meemaakt .
    We bidden voor je dat God je de weg wijst hoe het nu verder moet.
    Groetjes voor jou en je ouders en een dikke tuut
    Hilly.

  • 25 April 2013 - 10:55

    Jeff :

    Hi Michaela having been in Brussels as you started your journey to Africa I remember that you wanted to follow the path Yeshua was taking you on. That path is always taken in stages, Yeshua knows our hearts and dreams ( he put them there) but sometimes we have to take steps one at a time to get to where he is taking us. Our prayers are with you, very special in our hearts be blessed and find your place in him alone.

  • 25 April 2013 - 14:20

    Pauline:

    Lieve Michaela,
    Fijn om weer even wat van je te lezen. Het zal een heftige tijd geweest zijn voor je!
    Fijn dat je ouders nu ook bij je zijn joh, ff lekker Nederlands praten en gewoon lekker jezelf kunnen zijn. Geniet er van met elkaar en heel veel zegen bij alle nieuwe beslissingen.

    Veel liefs,
    Pauline, Menno en Jozua

  • 02 Mei 2013 - 15:18

    Greke:

    Hoi Michaela, Heb je even een mailtje gestuurd. liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michaela

Hey, Ja ik zal even kort iets over mij zelf vertellen. Mijn naam is Michaela Ytsma, ik ben 30 jaar en hou ontzettend veel van Jezus. Mijn passie is om Jezus te aanbidden met mijn leven met mijn hele zijn. Ik hou er van om mensen lief te hebben en Jezus te laten zien door mijn leven. Ik ben een enthousiaste, spontane, gastvrije , persoonlijkheid. Je staat er daarom vast niet van te kijken dat ik een echt mensen mens ben. Ik kom tot leven als ik Jezus mag kennen, aanbidden en mag dienen en anderen mag zegenen door mijn leven heen. Mijn harts verlangen is om de verwaarloosden, alleen gelaten, verhongerde, verwonde baby's en kinderen te helpen en liefde te geven. Ik wil ze laten weten dat ze geliefd zijn hier op aarde maar boven al door onze hemelse papa. Ik zou ze zo graag een thuis geven. Ik wil gaan.Tranen rollen over mijn wangen als ik aan deze kinderen denk. De Geest van de Heer is op mij, omdat Hij mij gezalfd heeft om gebrokenen van hart te verbinden, om vrijlating uit te roepen voor de gevangenen en om het goede nieuws te verkondigen. Vrij vertaald uit Jesaja 61:1-2a Heer zend mij. Bless en liefs Michaela Ik leef volledig in afhankelijkheid van God ook in op het gebied van mijn financieen. Ik zou je/u willen vragen om eens met God te praten of je/u mij financieel zou willen/kunnen steunen. Al vast super bedankt. Ik bid je/u veel Zegen toe. Bank gegevens zijn: Naam stichting: European House of Prayer Onder vermelding van: Missie84 ( mijn naam is niet nodig) Rabobank 13.17.36.736, Plaats: Bunschoten-Spakenburg, Nederland Giften zijn belasting aftrekbaar. ANBI status. Heel veel dank voor jullie betrokkenheid in welke vorm dan ook. Gebed, spullen, financieeen, bemoediging.

Actief sinds 12 Sept. 2012
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 37537

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 30 November -0001

Bestemming onbekend

Landen bezocht: